onsdag den 24. august 2011

Hilti Monster Truck II

Endelig, nu køre det. Med 3 cellers lipo passer farten ligepræcis og der til ca. 45 minutters kørsel, fedest!!
Prøv lige at se det forhjuls løft, den rykker herligt fremad.





Den har sådan ca. været undervejs i over 1 år, men nu ruller det. Her er en liste af delene jeg har brugt.
Alle delene er HopUps til AX10 Scorpion, købt på Ebay, alt under til under 80 kroner, på nær LiPo´en, der er fra England, så der er jo ikke noget told halløj.

Radio trayplate
Radio tray mount
Lipo 3C 2450 mAh
Alu gear housing
Metal gear
Lipo alarm

Det næste der skal til er: nye støddæmpere, dem fra Graupner er blevet utætte. Front og bag diff. med fuldt spær.

mandag den 8. august 2011

i anledning af mig selv

Dette blog værk er vel holdeplads for narcissisme light
, så here goes.

Jeg vil gerne sige tillykke med mig selv den 3. aug, 40 år flot gået




Og generationskløften bare vokser og vokser, forleden var der tilbud på HOF hos købmanden, og jeg sendte ældste teenager afsted efter en kasse HOF, efter 15 minutter ringede han tilbage, "der er ingen HOF",
Mig: "jow da, de er nok ved siden af Tuborg",
Tennager; "Nej der er ingen",
Mig:" Armen altså de skulle være på tilbud",
Teenager: "jeg kan ikke finde dem",
Mig:" prøv så at kigge efter Carlsberg",
Teenager:"De er på tilbud",
Mig:"godt , så snup en kasse af dem"


Nu begynder det at ligne noget

Har for en rum tid siden, bestilt og modtaget en "motorplatform" til min Hilti monstertruck, som det kan læses her på bloggen har denne Monster Truck voldt mig lidt problemer. Men nu endelig fik jeg den monteret og alt kan nu være der. (næsten alt, karrosseriet kan ikke nå ned længere, men det må løses med en alternativ batteri placering)



Men den kan jo så ikke længere køre med Hiltis 14,4 batteri, jeg tog en prøvetur med et 7,2 volt nimh, og alt virkede (men i slowmo). Så nu bestilte jeg et Lipo 3S med 30C afladning og 5C opladning på 2650 mAh. Det blev måske lidt nørdet 3S bliver 11,1 volt og afladning på de 30 betyder at den aflevere 2650 mA gange 30 altså 79,5 Ampere og det kan lades med 5 gange de 2650.



Da jeg ikke har investeret i en LIPO ESC (fartregulator) har jeg også købt en alarm til lavspænding, for hvis en LIPO celle kommer får langt ned, kan den bliver svær at lade igen. Alle LIPO ESC har cut off, såleds at bilen stopper ved for lav spænding. Det er dette batteri jeg har købt, de har lager i Tyskland.