torsdag den 16. december 2010

Digitale studier

Nu jeg alligeveller bruge en del tid på at finde den optimale laptop / notebook, for de penge som folk (venner/bekendte/naboer) nu engang har til rådighed, kan jeg da ligeså godt dele dem ud her.

Studie PC
Lige nu er dette et hot buy hos Elgiganten.Toshiba Satellite Bærbar C650-12J, den er lige steget med 100 kroner idag. Det er med en dual core AMD og 3GB DDR3 ram, grafikken er en onboard ATI Radeon HD 4250, som kan directX 10.1 og shader 4.0, (det nye er 11 og 5.0) den skulle kunne være med til de fleste spil.

Problemet med mange bærbare på tilbud, er ofte at de reklamere med enten RAM eller processor, for at skjule der er bygget af gamle dele.

Generelle betragtninger til StudiePC,
 - Køb ikke noget med DDR2 ram, gå efter ddr3
 - Køb ikke noget mindre end 2GB ram
 - Alle den lave prisklasse er med onboard grafik.
 - Lad være med at kigge batteri tid, den passer alligevel aldrig.
 - Husk det skal være Dualcore processor.

Gamer PC
Der vil jeg uden tvivl anbefaler denne MSI GX660, der er alt det blær der skal være, med indbygget diskolys.
Dette er med en I5 processor og "rigtig" grafik kort. Det er virkelig et highend grafik, der er med på den værste.














Generelle betragtninger Gamer PC

- Jeg mener ikke der betaler sig med I7 til gamer, der findes mig bekendt ingen spil der udnytter dens 4 corer.
- Det er bedre at bruge penge på grafikken, det skal være directX11 og shader 5.0
- Husk ddr3

Senior PC
Der kommer den her ind i billedet, en Acer timelineX, jeg har altid gået uden om Acer, indtil de kom med disse timeline maskiner, der squ smart design. Den se godt ud, holder batteri lææææææænge, også er grafikkortet til directX11 og shader 5.0.

Generelle betragtninger senior PC
- Den skal da være smart.
- Moderne hardware.
- Noget de kender.

Den kreative
En MAC lige meget hvilken bare en MAC.
(jeg vil nu også gerne have en)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar