tirsdag den 5. april 2011

At rejse...

...er at leve livet farligt, når jeg skal ud og flyve.

 I mit professionelle virke har jeg for tiden en del rejsen til hovedstadsområdet. Dette foregår med fly fra en lufthavn i det midt jyske, til hovedstaden og retur. Sidste gang gik det noget stærkt med at få pakket, (jeg fik ikke pakket) så jeg greb bare min arbejds taske og fes ud af døren.

 Jeg ankom til lufthavnen tids nok, fik tjekket ind og stillet mig i kø til sikkerheds kontrollen. Efter at kvinden foran havde fået gennemrodet sin toilet taske for væsker over 100 ml, der kunne sprænge os herfra og til gud ved hvorhen, blev det min tur, da jeg tog laptoppen ud, den skal jo gennemlyses alene, opdagede at jeg havde glemt lidt af mit daglige værktøj. Nå, men jeg afleverede det hele til gennemlysning, tog bæltet af, tømte lommerne for småpenge, af med jakken og så igennem metaldetektoren.

 En venlig security kaldte mig over til gennemlysningen, "uha det ser sort ud", sagde han (jeg troede han mente jeg skulle ind og spjælde den, og havde overtrådt samtlige love), men med sort mente han blot at det var meget metal at se på gennemlysningen.

 Kan du gætte hvilke der blev konfiskeret og lagt i garderobe i lufthavnen i Jylland, og hvilken klarede Hovedstaden. Alle emnerne var i tasken.

Nu håber jeg ikke jeg får nogen på nakken for det her, men hvis jeg har trådt på nogle tæer her, så hermed, "rundstyk, det var ikke med vanilje".




1 kommentar:

  1. Sidste år i februar skulle jeg en tur til Grønland og havde i den anledning skiftet den pæne frakke ud med min gode gamle Canada Goose-parca, som jeg ikke havde brugt længe. Nu var jeg jo vant til at flyve, så jeg gik igennem kontrollen med den reneste samvittighed, men blev alligevel bedt om at gå til side, fordi der var noget i en lommerne - og dem er der mange af i sådan en parca. Så jeg måtte jo til at rode dem igennem - og sandelig om ikke der dukkede en skruetrækker op, som jeg havde ledt efter i mindst et år. Så det var egentlig ganske venligt af lufthavnspersonalet, sådan at finde min skruetrækker.

    Jesper

    SvarSlet