lørdag den 25. september 2010

160 HK og stadig lige

Jeg er bare vild med NØRDER. Og dette medførte at W og jeg brugte eftermiddagen til pløjestævne i Thy. Min viv foreslog ellers en tur til noget plukselv æbler, men det var jeg sgu nok lidt hurtigt til at jorde, hun ville lave æble, -grød, -kage og -tærte af æblerne, jeg mente at vi  kunne squ da bare hente de æbler ved købmanden.

Så da jeg foreslog en tur til pløjestævne var hun da ikke fyr og flamme. Som vejret artede sig kan jeg squ da godt se det kunne ha været en hyggelig tur i æblelunden. Men det blev til Nørder foran en plov med traktor eller hest.

Det er ikke fordi jeg selv kan gøre det, eller er ansat som forkål, ej heller har min daglige gang i landbruget, men som skrevet øverst, det gælder nørderier.

Nu kan det jo godt være det kun er mig, men prøv lige og køre 3 furet plov og 160 HK, også kan man lave en fure så lige, det er imponerende. 



Der var også hesteplovning, det er da også noget imponerende at sådan er par krikker bare går i konstant tempo, og adlyder det mindste vink fra plovføren.

Hvis man tror at det er da en simpel diciplin, så kan du da lige prøve at læse reglerne her Pløje regler

Det blev selvfølgelig serveret grillede pølser og sorte brød, og jeg tror ikke de kunne have klaret et besøg af fødevarestyrelsen, det hele blev nemlig serveret i en rengjort ende af en løsdriftstald. Men hva faen vi var jo på alle landet, og alle var glade og tilfredse, jeg kunne end ikke få en bonde til at klage over høsten.



Og alle var i godt humør (læs maskinhandlere), så jeg fik samlet 2 kasketter mere til samlingen, de skulle meget gerne op og hænge i det nye vandtætte skur. Mere  om det senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar