lørdag den 18. september 2010

Helle min skat...

Jeg fatter ikke bjælde. Hvordan i alverden kan ham Stephen Kannok ikke være skattepligtig i DK. Dengang jeg ung og var ivrig rejsemontør, var der ingen tvivl, hvis dit tilhørsforhold var i DK, dermed med din Lovformelige Viv, dine børn og du havde bolig til rådighed skulle du skatte til DK. Det der tæller er om du har bolig til rådighed i DK, og det skulle man da mene han har. Nu kender jeg jo ikke Helle og hendes private arrangementer. Det kan jo være, de ikke er gift, hun står som ene ejer, det er ikke hans børn. Men sådan forholder det sig ikke i følge hendes egen hjemmeside Helle Privat

Her er en ligende afgørelse fra skat: SKM2009.539.SR

Sagen ligner meget den der var imod Golf Spilleren Søren Hansen, han endte med at skulle indbetale 8 millioner i skat og 8 millioner i bøde.

Den store forskel findes vel i at Stephen aldrig har haft bopæl i DK, og dermed ikke er fraflyttet, og aldrig har været skattepligtig i DK. Er der nogen der ved om Stephen har haft bopæl og været skattepligtig i DK?

Selvom jeg ikke er den store fan af Hjemmehjælperen, vil jeg også mene at det hele skal frem i lyset, jeg vil statdig mene at de tæller dage. Hvis det gjaldt mig og jeg kunne se at jeg vil blive skattepligtig i DK ved at rejse hjem en sidste weekend, så ville jeg nok holde mig væk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar