fredag den 10. september 2010

helt elektrisk..

Vi har, i det firmaet hvor jeg ansat, skulle sørge for strøm til en hurtiglader til Nissan til brug ved Car Of The Year arrangementet, der er en årlig begivenhed, som finder sted i DK. En masse bilproducenter kommer med deres nyeste biler, så en hel masse Biljournalister kan prøve dem.

Nissan skulle bruge 80A, for at kunne lade op til 80% på en halv time. Det var englændere, som stod for Nissans Demo biler, så gik snakken hurtigt og let, jeg var da heller ikke sen til at nævne at jeg havde boet 2 år i deres land. Jeg fik fortalt hvor meget jeg savnede "full english" (det komplette engelske morgen måltid). Da alt var testet af, måtte jeg bare spørge om ikke der kunne blive til en prøvetur i deres Elbil, en Nissan Leaf  med 109 HK, 280 NM og en rækkevidde på 160 KM. Jow da ingen problem, bortset fra at prøvepladerne først gjaldt fra i morgen, men jeg forsikrede dem om at strisserne ikke kom her så tit.

Så jeg satte mig ind i bilen, fik lidt kort instruktion, også gik det derudaf. Det var simpelthen en fantastisk oplevelse, jeg have ingen fornemmelse af hvor hurtig jeg kørte der var ingen motorstøj, og den accelererede ens uanset med hvilken hastighed du trykkede på speederen. Og tænk nå man lettede foden fra speederen begyndte den at lade igen.
Jeg følte mig squ noget KnightRider agtig. Hvis jeg nogensinde fik købt en sådan skulle den første uge bruges bare på at pille ved touchpanelet og kigge de hele igennem.



Jeg havde med garanti julelys i øjnene, for det var simpelthen en oplevelse jeg aldrig vil glemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar