mandag den 8. august 2011

Nu begynder det at ligne noget

Har for en rum tid siden, bestilt og modtaget en "motorplatform" til min Hilti monstertruck, som det kan læses her på bloggen har denne Monster Truck voldt mig lidt problemer. Men nu endelig fik jeg den monteret og alt kan nu være der. (næsten alt, karrosseriet kan ikke nå ned længere, men det må løses med en alternativ batteri placering)



Men den kan jo så ikke længere køre med Hiltis 14,4 batteri, jeg tog en prøvetur med et 7,2 volt nimh, og alt virkede (men i slowmo). Så nu bestilte jeg et Lipo 3S med 30C afladning og 5C opladning på 2650 mAh. Det blev måske lidt nørdet 3S bliver 11,1 volt og afladning på de 30 betyder at den aflevere 2650 mA gange 30 altså 79,5 Ampere og det kan lades med 5 gange de 2650.



Da jeg ikke har investeret i en LIPO ESC (fartregulator) har jeg også købt en alarm til lavspænding, for hvis en LIPO celle kommer får langt ned, kan den bliver svær at lade igen. Alle LIPO ESC har cut off, såleds at bilen stopper ved for lav spænding. Det er dette batteri jeg har købt, de har lager i Tyskland.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar