torsdag den 24. juni 2010


Start på drivhuset. Soklen er lavet nogle 4X4" lærketræ jeg havde tilovers fra da vi lavede hegn rundt om grunden, for holde hund og barn inde. (
Der er gravet færdig støbte stolpebærer ned og tømmeret lagt direkte på.





Der efter begyndte vi at rejse siderne, de er lavet i noget spærtræ 2X8" som jeg flækket. i alle stolperne er der skåret en fals på 1X1 cm ligeledes på den primitive flæksav.
Alt vandret træ er udført i lærketræ








Spærrerne er hjemme lavede, jeg valgte at lime dem samme i spids med bodexpalde og PU, hvor jeg pensler lidt vand på så limen skummer op. Jeg prøvede et enkelt med et sømbeslag, men det blev sgu dinglet.






Her ses det med rejste spær og man kan begynde at danne sig et indtryk og størrelsen. taghældningen blev 22,5 grader, det passede sgi lige med min Makita geringssav.









Der er lavet til at glassene i siderne skal 121X61 cm, da de 61 cm skulle være standard mål. De nederste 60 cm skal beklædes hvid ivar plank.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar