tirsdag den 1. marts 2011

Nu stopper det...

En familie på 5 og 2 gaster er blevet kidnappet af pirater. Ikke om jeg nogensinde kommer til at forstå hvorfor de valgte at sejle i Adenbugten, med 3 børn når der kun for en uge siden er blevet dræbt 4 amerikanere. Deres lille eventyr koster nu masser af skattekroner, nu når udenrigsministeriet forhandler med piraterne. Og når piraterne så får deres milion dollars, giver det dem da blod på tanden til næste kidnapning. Du kan se HER hvor mange gange piraterne har været på spil, ville du sejle her som privat?

Nu er det heller ikke fordi jeg er ligeglad med deres skæbne, men hvad er der gået igennem deres hoveder da de vælger at sejle der.

Nu er alle mine handlinger jo heller ikke rationelle, men at sætte andres liv på spil der har jeg ikke været. Mine handlinger begrænser sig mest til at køre ud når al udkørsel frarådes, for lige at se om det er så galt.

Nummer 2 opstød er tandlæger:
Her i huset har vi fået 2 fine kunsterkort med følgende tekst "Idet du ikke har reageret på tidligere henvendelser gør vi opmærksom på at vi ikke vil kontakte dig yderligere. Såfremt du igen ønsker at blive behandle på klinikken, er du velkommen til at kontakte os igen" neh fandme nej, hvis i vil have flere kunder i butikken så må i da begynde at opføre jer som en service virksomhed, der skal skabe en forretning. Nej I skal være velkommen til at kontakte mig hvis i vil have flere af mine optjente midler.

1 kommentar:

  1. Opstød nummer 1: jeg kan ikke være mere enig. Det er simpelthen et skråplan, at man er begyndt helt rutinemæssigt at forhandle med disse banditter. Bvis ikke vi sætter hårdt mod hårdt, får vi aldrig løst det problem!
    Nummer 2: Jeg er da sådan set enig med dig - men jeg er bange for, at tandlægerne faktisk ikke må kontakte dig uopfordret. Og det er det, som er baggrunden for den kryptiske formulering. Men ellers et godt bidrag til vi gnavne gamle mænds forsøg på at forandre en stadig mere tovlig verden...

    SvarSlet