Der vil da heller ikke være retfærdigt til hvis huse under energiklasse A blev pålagt en afgift, eller ???
Det med brændstof økonomi er også så-som-så, det kommer jo helt an på hvordan du benytter køretøjet. Mit favorit TV-show TopGear UK, testede Hollywoods korrektheds bil numero uno Toyota Prius i mod en BMW M3 rundt på en bane.
Priusen skulle køre forrest og M3´eren skulle blot følge med, and guess what? BMW´en havde den bedste brændstof økonomi.
143 Top Gear - Toyota Prius BMW M3 Fuel
Den store konklusion er: det som betyder mest, er hvordan du kører
Enig...
SvarSletEnig... Jeg er meget på betal-efter-brug/forurening tanken... Med en GSM-chip må det kunne lade sig gøre at se hvornår der køres og hvornår der parkeres... Med en kørecomputer i bilen ville man ovenikøbet kunne følge sit forbrug, både sin aktuelle total, samt prisen for den kørsel man er ved at foretage. Det vil måske også give overvejelser om at tage bilen ned efter en pakke havregryn, hvis totalprisen bliver 36 kr. for 1 kg havregryn, mens det koster 12 kr. på cyklen...
SvarSletOg så skal vi droppe betalingsring, 180%afgift mm... Derimod skal der indføres parkeringszoner, så bilen koster at efterlade i København, fra det minut man standser motoren til det minut den tændes igen...
SvarSlet@DFO, Vi er meget enige, bortset fra bigbrother elementet som vi har vendt før.
SvarSletJowDeet ._.