fredag den 21. oktober 2011

Registrerings afgift

Jeg forstår den-undme-sprælleme ikke S´s forslag om højere registreringafgift på benzinslugende biler (det pisser mig også af når det taler om benzin, når de rent faktisk mener brændstof, for diselbilerne går vel ikke fri?). Hvorfor skal det koste at eje u-økonomisk bil, så længe den står i garagen forurener den da ikke en hujende fis. Jeg mener at det skal koste at bruge og ikke at eje.

Der vil da heller ikke være retfærdigt til hvis huse under energiklasse A blev pålagt en afgift, eller ???

Det med brændstof økonomi er også så-som-så, det kommer jo helt an på hvordan du benytter køretøjet. Mit favorit TV-show TopGear UK, testede Hollywoods korrektheds bil numero uno Toyota Prius i mod en BMW M3 rundt på en bane.

Priusen skulle køre forrest og M3´eren skulle blot følge med, and guess what? BMW´en havde den bedste brændstof økonomi.



143 Top Gear - Toyota Prius BMW M3 Fuel

Den store konklusion er: det som betyder mest, er hvordan du kører

4 kommentarer:

  1. Enig... Jeg er meget på betal-efter-brug/forurening tanken... Med en GSM-chip må det kunne lade sig gøre at se hvornår der køres og hvornår der parkeres... Med en kørecomputer i bilen ville man ovenikøbet kunne følge sit forbrug, både sin aktuelle total, samt prisen for den kørsel man er ved at foretage. Det vil måske også give overvejelser om at tage bilen ned efter en pakke havregryn, hvis totalprisen bliver 36 kr. for 1 kg havregryn, mens det koster 12 kr. på cyklen...

    SvarSlet
  2. Og så skal vi droppe betalingsring, 180%afgift mm... Derimod skal der indføres parkeringszoner, så bilen koster at efterlade i København, fra det minut man standser motoren til det minut den tændes igen...

    SvarSlet
  3. @DFO, Vi er meget enige, bortset fra bigbrother elementet som vi har vendt før.

    JowDeet ._.

    SvarSlet