torsdag den 15. juli 2010

Næste projekt

Her er lidt om det næste projekt. På skuret skal der laves nyt tag, det regner ind på mit værktøj, og man kan ikke ha noget stående på gulvet. Jeg har set en pose briketter forsøge at opsuge spandevis af vand, de duer bare ikke til grill. Derefter skal det beklædes med Ivar plank (samme som drivhus)
Jeg havde noget pind på lager fra en gammel gangbro, men de var lidt for korte, så dem har jeg forlænget. De er samlet med sømbeslag, 22mm bodexplade og PU lim. Skruerne til sømbeslagene er fra hilti, de virker på samme måde som NKT Kvatro, med en lille borspids, der gør at træet ikke flækker nå de skrues i yderligt. Bodex pladen er fugtet og limen smurt på spærtræet. På grund af vandet skummer limen op, og hæfter ekstremt godt.

Bjælkerne er testet med mig som punktlast over samlingen og de gav sig max 2mm, så mon ikke de kan holde til paptag og sne. For at kunne save det hele tog jeg min nyslebne klinge i brug, den gamle er meget sløv efter at have skåret Ivar plank til drivhuset. Og sikken en forskel, nu kan jeg skærer få mm af.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar