mandag den 29. november 2010

Bladet fra munden

http://mippin.com/mip/pct.jsp?p=188684432_1272


Så er årets bil Europa 2011 fundet, det blev den meget sjove Nissan Leaf som jeg var så heldig at få en køretur i under Car Of The Year ved Tannishus tidligere på året.

Nu har jeg ikke prøvet alle de andre, men denne Nissan mener jeg er elbil til folket, nu venter vi blot på en pris på DK plader. Det er anden gang Nissan får en bil kåret til årets bil, sidste gang var i 1993 med Nissan Micra. Den har jeg også haft lejlighed til at køre som lejebil i min tid i Norges land. Der er en solid bil, der ikke kunne splittes ad, selv af fire fuldvoksne elektrikere.

Hvis jeg nogensinde kom til at eje en sådan, så skulle jeg bruge de første 14 dage på pille-rode-rage, det vil nok være lidt som den første rigtige teenager kæreste, måske lige bortset fra sugemærkerne.

Det vælter frem oplysninger i displayet,f.eks, hvor meget længere du kan køre hvis du slukker aircon, hvor der lades fra solcellen på bagvingen (til batteri for radio og andet små-el), hvor meget der lades tilbage når du bremse og køre ned ad bakke og bilen er konstant online med Nissans EV center. Service foregår hjemme hos dig selv, de kommer ud med en service lastbil, men ingen har kunnet oplyse mig prisen på et eftersyn.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar