tirsdag den 15. februar 2011

Country...

Lige for tiden hører jeg meget Country efter jeg har fundet denne famøse app til min `fon.
Har lige siddet og regnet et enkelt tilbud alt i mens jeg har hørt en del Country 108, ellers sender Last.fm også rigtige mange kanaler ud, herligt, der er altid noget høre.


Det med country, der er squ en svær ting i DK. jeg har en gammel kollega, som jeg besøger når tiden og situationen er til det. Han har herlig hjemmebar og så har han ekstremt mange koncert videoer. Så jeg kom lige til tænke på ham og en gang whisky med en øl på siden da jeg hørte denne her.



Og denne er, så vidt jeg husker, barens melodi.



Tak for mange fede stunder foran lærredet, jeg håber snart jeg får tid til at kigge forbi.

Med hensyn til det country værk, så tror jeg at jeg er født i en forkert tid og i et forkert land. Jeg ville gerne have levet i det der Amerika, hvor man stadig kan gå med Stetson og boots uden nogen spørger om du er på vej linedance.

Jeg vil gerne have været der, i USA, i 1860´erne og have oplevet det hele.

Min farvorit læsning fra den tid er Morgan Kane en Westernserie efter nordmanden Louis Mastersons berømte cowboybøger, der er kommet i dusinvis. Mastersons rigtige navn er Kjell Hallbing. Jeg kan kun anbefale bøgerne, i år bliver de genudgivet i Norge, men jeg har ikke kunnet finde dem genudgivet på dansk, Hmm måske findes de ikke på dansk, jeg læste dem mens jeg boede i Norge.

Så her er der lige lidt norsk country, fra da jeg boede i Sandnes



Hvilken tid og hvilket sted vil du gerne ha oplevet "live"??

1 kommentar:

  1. Istiden helt klart!!! Det her er sgu for koldt...;-D

    Næh, jeg er sgu meget godt tilfreds, men hvis du nu spørger, så gad jeg godt på at krydse Atlanterhavet på en spansk galeon i 1640'erne.

    Soundtracket? Den er hård... Highway to hell?

    SvarSlet