tirsdag den 1. februar 2011

Ordkløveren

I mit forrige arbejde, lavede jeg service på betonfabrikker rundt omkring, først i Europa og lidt USA, derefter fast i England, for at slutte tilbage i Danmark.

Gang på gang bliver den fine grå masse, som kommer ud af roterbilerne, benævnt som cement, DET HEDDER DET IKKE, det hedder beton, der er cement i beton.

/ Bageren ælter heller ikke melet, men dejen.

Jeg har nu hørt det mange gange i de danske medier. Og stort stort set hvergang blive betonbilen til en cementbil. Selv på det der Google noget går det galt, når jeg googler "cement bil", vælter det frem med beton biler.


CEMENT Bil

BETON Bil




Billederne er ikke mine, men stammer herfra Unicon og herfra Aalborg Portland

Nu hvor jeg sidder og skriver om forskellen mellem beton og cement, kommer jeg i tanke om anekdote fra det virkelige liv. Under ombygningen af en fabrik, ringede en ældre dame, og spurgte om der var mere beton i dag, den vakse (eller overfriske) telefonpasser fortalte at de havde de ikke. Nå det var ærgerligt svarede damen, men vi kan lave noget nyt til dig fortsatte telefonpasseren, vil i virkelig det, det må i meget gerne svarede damen. Så hun fik sin beton

Ingen kommentarer:

Send en kommentar