tirsdag den 18. januar 2011

Mandemad

Skinke-kutteren, medister-diligencen, Café Fodkold, svine-knallerten, ja kært barn har mange navne, men det er snart ikke flere "rigtige" pølsevogne tilbage i DK. Der er stadig mange steder man kan få sin ristet hotter, men det er vel nærmere en pølsekiosk, derudover kan man købe sin Franske hotdog på tankstationer rundt omkring. Så pølse salget er ikke faldet men bare flyttet.


Men jeg er stor fan af pølsevognen / kiosken og generelt bare pølser. Så er det jo ikke dårligt med en svigerfar, der arbejdede på slagteri og var flittig med grillen. Og når der bliver grillet er det ikke noget med at der skal spises alverdens fancy retter der er tilberedt efter Glæsels opskrifter. Nej, der er pølser på grillen fra start til slut.


Jeg vil med dette gerne gøre mit til at der bliver spist flere pølse. Planen er et lille indlæg om de forskellige pølsevogne jeg besøger rundt omkring i danevang. 


Jeg starter her med at skrive om Færgekiosken, der er placeret ved Oddesund.




Derfra vil jeg anbefale en frankfurter med brød, (eller som det står på menukortet frangfurter) og det er efter min store pølsevogns kendskab det billigste, der findes, og smagen fejler intet. Den sælges til 19,- Og er et dejligt lille mellemmåltid. 




Leo har også et udsøgt cafeteria menukort, med dagens ret. Og der vil jeg da mene at onsdag d. 26. januar vil være et besøg værd til stegt flæsk






































Anbefalet ret: Frankfurter med brød til 19,-
Leverandør: Tican

Hvis jeg med disse billeder krænker ophavsretten så vil de øjeblikkeligt blive fjernet efter anmodning fra eventuelle rettighedshavere.



PS.:  hvordan hel.... fjerner de lange tomme afsnit

4 kommentarer:

  1. Du kan fjerne de lange tomme afsnit ved at gå over i HTML-mode på editoren - og der sanere alt overflødigt luft ud. Når jeg udgiver mine artikler, skal jeg som regel lige rette en fire til fem gange, fordi editoren ikke er en rigtig WYSIWYG. Jeg har forresten gjort det til rutine altid at starte med at uploade alle billederne - og så gå ind i HTML og fjerne alle koder mærket )div( - så går det meget lettere.

    SvarSlet
  2. Borgmesterpikke er skabt til store hanner! Velbekommen...

    Tak for at deltage i debatten om kønopdelt mad, kan jeg få dig til at give dit besyv med i min debat om sushi? http://overblikket.blogspot.com/2011/01/er-ra-fisk-maskulint.html

    SvarSlet
  3. @jesper,
    Det vil prøver om jeg kan hitte ud af.

    @dfo,
    Sushi debat commented

    SvarSlet
  4. Så nap du dig en velfortjent indianer med lædervest...

    SvarSlet