torsdag den 6. januar 2011

Memorylane II, bekendelser fra en Hillbillie

Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på stedet, hvor jeg altid kom når jeg skulle på valsen. Stedet hedder Tante Olga, og findes stadig forenden af Storegade i Randers. Det var 2 steder at vælge i mellem hvis man ikke var datidens disko dasko, eller der var faktisk 3. Tante Olga, Café Hatten, og så Santana, og hvis jeg så endelig skulle ude og se på damer var det på Maren K.


På Tante Olga var det altid live musik, en fantastisk stemning, og ikke mindst øl fra før verden gik af lave, nemmerlig Rød Tuborg.


Nå men tilbage til musikken, når Snotlers spillede op til blues-rock, gammeldags syrerock og plovfure-country, så var vi trofast på plads. Det er desværre blevet opløst, har dog udgivet en cd under navnet Chapper og Co


I centrum af Snotlers stod sangeren og guitaristen Chapper, langhåret, langskægget, smilende, på én gang bondsk og sofistikeret, strålende af energi, et smittende godt humør og ikke mindst en ikke stueren humor. 


Jeg ved ikke helt hvor mange gange jeg har stået i forreste række og råbt de klassiske Chapper publikums råb. her var der ikke noget "sig Yeeah Yeeah", men i stedet blev der råbt Gåsegump og hønserøv op i mod den skæggede mand i inseminør jakken, og når festen var på sit højeste blev der ofte råbt Prins henrik er bøsse, jowdeet gik bare der ud af.


Se lige her, og lyt godt efter denne herlige undersættelse.






Den meget opmærksomme læser/seer vil sikkert have bemærket den kendte guitarrist Tommy Lui som også spiller med i Muddi og Salamidrengene.


Jeg faldt også lige og denne her. Af en eller anden grund kunne vi alle de fornemme dancemoves til denne plovfure klassiker. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar